19.03.2020
Лад у мистецтві. Що може виражати мистецтво
Любити природу — це значить берегти їїЛюби природу не як символ
Душі своєї,
Люби природу не для себе,
Люби її для неї.
Розгляньте репродукцію картини української художниці Катерини Білокур. Опишіть усно красу квітів та позитивні емоції, які вони викликають.

"Хата в Богданівці"
Відгадайте загадки
1) Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіла. (Кульбаба)
2) Стоять красуні на воді,
Вінки в них білі й золоті. (Лілеї)
3) Колоситься в полі жито,
Там знайшов я синю квітку.
Квітка пишна, чарівна,
Та, на жаль, – бур’ян вона. (Волошка).
4) Йшов я лугом по стежині,
Бачив сонце на травичці.
Не пекло воно мене
Бо в нього білі промені. (Ромашка)
Прочитайте казку:
Б. Вовк «Чиї квіти найгарніші?»
Одного разу засперечалися пори року: чиї квіти найгарніші?
Тупнула чобітком Весна – і де сніг лежав, струмки задзюрчали. Зазеленіла травиця. Земля вкрилася підсніжниками,пролісками, анемонами, нарцисами…
- Мої квіти - найкращі, - мовила Весна.
- Ні, - заперечило Літо.
Змахнуло сонячним капелюшком – і враз заквітчало ліс і поле. З духмяної конюшини збирає солодкий сік джміль. В гаях, на долах і на луках побачиш волошку, материнку, іван – чай. Ніжно визирають з трави зірочки гвоздики. Щедрі барви літа!
Аж холодом від заздрощів війнула Осінь. І зблякли килими Літа.
-Мої квіти не гірші, - так сказала Осінь і повела багряним рукавом. Зацвіли верес, цикорій, гусячі лапки. Вдруге кульбаба і конюшина розквітли…
А що ж Зима? Засипала снігом і ліс, і луки, і поле. Снігом дороги й дахи вкрила. Її квіти живуть за склом оранжереї: цикламени, бегонія, орхідеї.
Дайте відповіді на запитання:
- Про що засперечалися пори року?
- Якими квітами вкрила землю Весна?
- Якими квітами Літо заквітчало ліс і поле?
- Які квіти розквітли восени?
- Де живуть квіти Зими?
- Чиї квіти найкращі? Чому?
Розташуйте назви квітів у відповідні колонки таблиці за порою їхнього цвітіння:
Чорнобривці, волошки, крокуси, хризантеми, підсніжники, айстри, ромашки, проліски, нагідки.
Пора цвітіння квітів - Весна - Літо - Осінь
Гра «Квітко, квітко, де твоя домівка?»

Конвалія - ліс

Мак - поле

Троянда - клумба

Орхідея – кімната, оранжерея.

Кульбаба - поле.
Б. Вовк «Чиї квіти найгарніші?»
Одного разу засперечалися пори року: чиї квіти найгарніші?
Тупнула чобітком Весна – і де сніг лежав, струмки задзюрчали. Зазеленіла травиця. Земля вкрилася підсніжниками,пролісками, анемонами, нарцисами…
- Мої квіти - найкращі, - мовила Весна.
- Ні, - заперечило Літо.
Змахнуло сонячним капелюшком – і враз заквітчало ліс і поле. З духмяної конюшини збирає солодкий сік джміль. В гаях, на долах і на луках побачиш волошку, материнку, іван – чай. Ніжно визирають з трави зірочки гвоздики. Щедрі барви літа!
Аж холодом від заздрощів війнула Осінь. І зблякли килими Літа.
-Мої квіти не гірші, - так сказала Осінь і повела багряним рукавом. Зацвіли верес, цикорій, гусячі лапки. Вдруге кульбаба і конюшина розквітли…
А що ж Зима? Засипала снігом і ліс, і луки, і поле. Снігом дороги й дахи вкрила. Її квіти живуть за склом оранжереї: цикламени, бегонія, орхідеї.
Дайте відповіді на запитання:
- Про що засперечалися пори року?
- Якими квітами вкрила землю Весна?
- Якими квітами Літо заквітчало ліс і поле?
- Які квіти розквітли восени?
- Де живуть квіти Зими?
- Чиї квіти найкращі? Чому?
Розташуйте назви квітів у відповідні колонки таблиці за порою їхнього цвітіння:
Чорнобривці, волошки, крокуси, хризантеми, підсніжники, айстри, ромашки, проліски, нагідки.
Пора цвітіння квітів - Весна - Літо - Осінь
Гра «Квітко, квітко, де твоя домівка?»

Конвалія - ліс
Мак - поле

Троянда - клумба
Орхідея – кімната, оранжерея.

Кульбаба - поле.
Виготов аплікацію «Кульбабки» за поданим зразком.
Обладнання та матеріали:
Серветки жовтого кольору, аркуш кольорового картону, степлер, клей, ножиці.
Послідовність роботи:
1. Підготуй аркуш-основу блакитного кольору, виріж смужки зеленого кольору. Склади їх навпіл.
2. Із серветки виріж кружечки.
3. Скріпи кружечки посередині степлером.
4. Зроби надрізи по краях кружечків. Відгорни пелюсточки, щоб утворилися кульбабки.
5. Приклей усі деталі композиції.
Переглянь майстер-клас по виготовленню аплікації "Кульбабка" https://www.youtube.com/watch?v=Wwc97ITRO78
Не лише квіти відіграють важливу роль у житті людей. Значення тварин для людини не можна перебільшити. Напевно, без них не було б людини. Адже вони є головним джерелом їжі для людини, виступають сировиною для промисловості – використовується шовк, пух, шкіра і віск.
Гра"Впізнай силует тварини"

Малювати тварин можна не лише на альбомному аркуші, а на аркуші у клітинку.

Спробуйте намалювати собачку з допомогою майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=daWfsSo00aM&feature=emb_rel_pause










Найспівучішою пташкою України є жайворонок. Живиться комахами, зернами злаків і насінням бур’янів. П’є росу з листя трави, що дозволяє йому жити і в посушливих степах південної України. Жайворонок зазвичай прокидається та починає співати рано вранці. Інші птахи ще сплять, а його пісня вже лунає у блакиті неба. Тому людей, що рано прокидаються, низивають жайворонками, а тих, хто спить до обіду — совами.

Пісня жайворонка https://www.youtube.com/watch?v=Vj4FfG5a-xk
Виготовлення жайворонка із пластиліну
Жайворонка називають «Божим провісником», бо першим із польових птахів повертається з вирію. Вважається, що з прильотом сіренького треба розпочинати оранку та сівбу. А ще кажуть: коли жайворонок співає високо в небі, то молиться Богу.
Обладнання та матеріали:
Серветки жовтого кольору, аркуш кольорового картону, степлер, клей, ножиці.
Послідовність роботи:
1. Підготуй аркуш-основу блакитного кольору, виріж смужки зеленого кольору. Склади їх навпіл.
2. Із серветки виріж кружечки.
3. Скріпи кружечки посередині степлером.
4. Зроби надрізи по краях кружечків. Відгорни пелюсточки, щоб утворилися кульбабки.
5. Приклей усі деталі композиції.
Переглянь майстер-клас по виготовленню аплікації "Кульбабка" https://www.youtube.com/watch?v=Wwc97ITRO78
Не лише квіти відіграють важливу роль у житті людей. Значення тварин для людини не можна перебільшити. Напевно, без них не було б людини. Адже вони є головним джерелом їжі для людини, виступають сировиною для промисловості – використовується шовк, пух, шкіра і віск.
Гра"Впізнай силует тварини"
Малювати тварин можна не лише на альбомному аркуші, а на аркуші у клітинку.

Спробуйте намалювати собачку з допомогою майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=daWfsSo00aM&feature=emb_rel_pause
02.04.2020
1. Мистецтво виражає внутрішній світ людини
Гра "Хто що їсть?"

Гра "Хто що їсть?"

Гра "Хто де живе?"










Найспівучішою пташкою України є жайворонок. Живиться комахами, зернами злаків і насінням бур’янів. П’є росу з листя трави, що дозволяє йому жити і в посушливих степах південної України. Жайворонок зазвичай прокидається та починає співати рано вранці. Інші птахи ще сплять, а його пісня вже лунає у блакиті неба. Тому людей, що рано прокидаються, низивають жайворонками, а тих, хто спить до обіду — совами.

Пісня жайворонка https://www.youtube.com/watch?v=Vj4FfG5a-xk
Виготовлення жайворонка із пластиліну
Жайворонка називають «Божим провісником», бо першим із польових птахів повертається з вирію. Вважається, що з прильотом сіренького треба розпочинати оранку та сівбу. А ще кажуть: коли жайворонок співає високо в небі, то молиться Богу.
23.04.2020
Українські народні традиції та народні інструменти. У світі музичних інструментів
З давніх - давен люди святкують Великдень – Пасху. Це – день, коли воскрес Ісус Христос, якого ми бачимо на іконах у церквах та в оселях. Саме цієї пори приходить справжня весна, все починає рости, квітувати. На Пасху дорослі розписують та фарбують яєчка, дарують їх дітям, приказуючи:«Христос воскрес!» Діти відповідають: «Воістину воскрес!»
Сьогодні, ми відкриємо для себе красу наших традицій, ознайомимось із великоднім звичаями.
Однією із традиція під час великодніх свят - водіння хороводів під музичні народні інструменти, спів гаївок, веснянок.
Що ж таке народні музичні інструменти?
Саме під народні музичні інструменти водили гаївки навколо церкви діти та молодь.
Перегляньте фрагмент цього дійства
Окрім співу та гри на народних музичних інструментах люди розписували писанки. А звідки узявся звичай розфарбовувати яєчка?
Прочитайте легенду про виникнення цієї традиції в українського народу.
Було це давно. Прогнівили люди богів своїми
поганими вчинками , і вирішили боги їх покарати: заховали сонце, настала
довга, холодна зима. Птахи, які не встигли відлетіти у вирій, замерзали та
гинули. Люди шанували птахів, як божих створінь, і забирали до себе.
Відігравали, годували і довго тримали їх у своїх хатах.
Вирішили птахи віддячити людям. Одного дня зібралися вони у велику зграю та
й полетіли на небо. Довго розповідали богам про людей, просили повернути їм
сонце.
Погодилися боги, і через декілька днів птахи повернулися та принесли на
своїх крилах сонце, весну й писанки. З того часу почали люди розмальовувати
писанки, як щиру подяку сонцю й птахам.
Залежно від місцевих традицій, техніки оздоблення розфарбовані яйця мають такі назви:
«писанки» - коли орнамент наносять на білу поверхню яйця розтопленим воском за допомогою писачка;

«дряпанки» - коли на поверхні яйця гострим кінчиком ножа або голки видряпують візерунок;

«мальованки» - яйця, розмальовані пензлем довільно, від руки;

«крашанки» - (галунки) – яйця, пофарбовані одним кольором.

Кольорам крашанок надавали великого значення, оскільки кожний колір щось символізував. Так, червоний означав радість життя, любов; жовтий – колір сонця, зірок – означав тепло, врожай; зелений – воскресіння природи, багатство рослинного й тваринного світу; блакитний – символізував небо, здоров’я.
В Україні створений Музей писанкового розпису — єдиний у світі музей писанки або писанкового розпису в місті Коломия Івано–Франківської області.
Музей "Писанка"
Переглянь майстер-клас по виготовленню Великодньої писанки
https://www.youtube.com/watch?v=nm-fxFAFPUY
Роздрукуй шаблон для виготовлення писанки))





Роздрукуй шаблон для виготовлення писанки))

Існує легенда, що під землею живе страшний дракон — символ зла, прикутий ланцюгами до скелі. Вважається, якщо люди виготовляють багато писанок, то на землі з’являється більше добра, і це сковує дракона сильніше. Якщо писанок мало — ланцюги послаблюються, і зло виходить на поверхню. Тому й треба писанок виготовляти багато, щоб на землі було більше добра, ніж зла.
Летять у небо звуки ніжні.



25.04.2020
Чарівна мова мистецтва. Подорож у країну виражальних засобів мистецтва.
Перегляньмо відео
Який чарівний і неповторний наш світ! Ми милуємось ним і не перестаємо дивуватись його дивовижним перетворенням. Ще зовсім недавно природа міцно спала укрившись пухкою сніговою ковдрою, а ось уже прокинулась і розцвіла під теплими променями весняного сонечка.
Земля прокинулась від сну
У ніжнім сонячнім промінні
Й стрічає радісно весну…
Усе звучить, співає все.
Летять у небо звуки ніжні.
Весна летить, тепло несе.
Розгадаймо ребус
Ми нетерпляче чекали на весну. І вона прийшла до нас з лагідним сонечком, пташиним співом, першими весняними квітами, зеленою травичкою, вербовими котиками.
А які першоцвіти ви знаєте?
Гра "Впізнай квітку"
Підсніжники
Проліски
Нарциси
Сон - трава
Дикі тюльпани
Заплющте оченята й уявіть весняну квіткову галявину.

У кожної пори року свій аромат. Зима пахне свіжістю, осінь — прілим листям та дозрілими яблуками. А ось навесні повітря насичене ароматом землі та квітучих дерев. З приходом весни наші українські сади потопають в запашних квітах. Здається, що все укрито пухнастим білим, а іноді рожевим снігом. А довкола лунає ніжна та ласкава музика весни...Радісно співають пташки, адже вони повернулися додому. Художники із захопленням малюють весну.
Спробуймо і ми намалювати весну. А саме квітучу гілочку вишні.
Перегляньте відео. Відтворіть побачене.
Проходячи і проїжджаючи вулицями нашого міста можна побачити безліч кольорових афіш. Їх використовують для інформування тернополян про яскраві події міста, вистави, концерти...
Ви, мабуть, бачили афіші дуже часто.
Створіть свою афішу!!!

Афіші - це рекламні плакати, які рекламують подію. Прорекламуйте свою виставу.
https://www.youtube.com/watch?v=-1Jvm3GAQck
Заплющіть очі і уявіть собі найкращий день під час відпочинку. А тепер на рахунок три розплющіть їх і послухайте мене.
Як багато нам дає рідна природа! Є у ній така пора року, яка приваблює нас розмаєм барв, звуків, пахощів. Вона дзвінка, голосиста, духмяна, смачна. Які слова вам підказали, про яку пору року ми будемо говорити?
Так, про літо. А з чого починається літо?
Літо починається з канікул, зі справжнього тепла, з моря квітів, зелені, співів пташок тощо.
Ось послухайте, як про літо розповів Ю.Старостенко.
– Як би ви відповіли? Так, ваші відповіді збігаються з відповіддю автора: Літо прийшло!
– Зверніть увагу, які слова використав автор, щоб підкреслити жвавість і красу цієї
пори року.
А ось так поети бачать літо. Пригадаймо, як поети змальовують картини природи?
(Поет малює словами, щоб виразно прочитати вірш, треба думками "побачити" ці картини).
А незабаром літо! Літо!
Чарівна й радісна пора.
Промінням сонечка зігріте.
Це ж відпочинок, пісня, гра!
Та стільки планів та надій..
В дітей канікули веселі
І вже не всидиш сам в оселі,
Та є фонтан або ріка.
Летиш на вулицю мерщій.
Хоч спека там несамовита,
А літо й справді дивне-диво:
І бавляться в водичці діти,
Бо манить всіх вода стрімка.
Тут грози і веселка є.
Улітку тепло і красиво,
Стежками казочка снує.
Незабаром літо!! Пора літніх канікул, мандрівок та відпочинку.
Ми вирушаємо з вами у літню подорож і перша наша зупинка буде на станції «Загадковій»
Станція «Загадкова»
Відгадаємо загадки, що приготувала вам до ваших канікул. Уважно слухайте і дружно
відгадуйте.
Зрілі вишні у садку,
І сунички у ліску,
Теплі дні, барвисті квіти
Нам дарує щедре … (літо).
Полунички у сметанці,
Соловей щебече вранці,
Наступило… (літечко).
Дощик через ситечко,-
В небі ластівка літить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Дозріває жито.
Сонце палить. Спека.
Яка пора? (Літо)
Сонце дуже припікало,
Встигли ягоди дозріти.
Бо було чудове … (літо)
Ми купались, загоряли,
Полунички й вишні
Зрілі у садку.
Бджоли раді цвіту.
На луку барвисті квіти
Нам дарує щедре… (літо)
У садках смачна малина,
Аґрус, яблука, ожина,
Фрукти, зелень соковита –
Це смачні дарунки …(літа)
Відгадуючи загадки ви називали літо, двері якого відкриваються вам за кілька днів. Дійсно, канікули найкраща для вас пора. Та щоб собі не зіпсувати
настрій від негоди продовжимо нашу подорож в літо і зупинимося на наступній нашій станції.
Станція «Мудрості»
Народні прикмети, прислів'я, приказки
Літо зиму годує.
Прийде літо - все розмаїто, прийде зима - нічого нема.
Бджоли раді цвіту - люди літу.
Прийшов липень до хати - нема коли спочивати.
Хто влітку спеки боїться, той зимою не має чим грітися.
Влітку один тиждень рік годує.
Готуй влітку сани, а взимку воза.
Не той урожай, що на полі, а той, що в коморі.
Літо сухе жарке - зима малосніжна, морозна.
У червні на полі густо, а надворі пусто.
А тепер пофантазуємо. Яку картину ви б намалювали до таких мудростей:
Літо зиму годує.
Буде той голодний, хто жнивами холодочку шукає.
Прийшов липень до хати - нема коли спочивати. (Словесне малювання картин)
А чи знаєте ви народні прикмети які можуть вам знадобиться влітку.
Якщо веселка після дощу скоро пропадає - до ясної погоди, а якщо довго стоїть - до негоди.
Веселка вранці - на дощ.
Сильні роси - до родючості, а часті тумани - на врожай грибів.
Якщо при заході сонця хмари згущаються і стають темно-свинцевого кольору - чекай вночі
Перед посухою бджоли стають зліше, жалять.
Чим менші краплі дощу, тим довше він буде йти.
Велика кількість ягід віщує холодну зиму.
Якщо влітку багато осоту, то зима буде холодною.
Вранці туман стелиться по воді - буде гарна погода.
Якщо далеко видно по горизонту - до вітру.
Станція «Поетична»
Влітку надзвичайно красива наша природа. Краєвиди України різноманітні та
різнобарвні влітку, що завжди приваблювали митців до творчості. Поети прославляли красу
України словом, художники чудовими живописними полотнами.
То ж і наступні дві зупинки присвячені поезії та живопису.
Справи літа
Знаєш, скільки справ у літа?
Їх усіх не полічити!
Ніс убрати в ластовиння,
Треба нам підсмажить спини,
Накупати нас у річці
Лісу й лугу буйні шати.
Наперед на три сторіччя,
Та іще подарувати
Словом, справ — не полічити!
Та найбільше треба літу,
Щоб зуміли я і ти
Набагато підрости! А. Костецький
За що ми любим літо?
За полуниці соковиті,
що так і просяться у рот.
За райдуги, дощем умиті,
над плесом тихоплинних вод.
За вдячний труд на хлібній ниві,
що нам дарує щедро світ.
коли струмком стікає піт.
За дні, веселі і щасливі,
Цей неповторний час канікул,
За ігри й забавки без ліку
та як же літо не любить!
де незабутня кожна мить. Володимир Верховень
Канікули
Червневе сонечко зійшло,
всміхнулося тихесенько,
повеселішало село,
Вода лоскоче береги,
і річці нашій весело!
Мчимо, веселі, у луги –
а ті сміються квітами.
діждалися канікул ми. Валентин Струтинський
Станція « Живописна»
Завдання, що нас чекають, сховалися в нашому підручнику.
Розглянемо мистецькі твори. Який краєвид найбільше
підходить до нашої місцевості? Спробуємо з вами уявно переміститися в
ці чудові твори та розповісти про побачене.
Ну, що ж, вирушаємо у літо!
Подорож у літо
співає все навколо.
«Канікули! Канікули!» —
А що таке — канікули?
Канікули, канікули,
канікули у школі!
це час, коли нам ніколи
Це літні дні барвисті,
хоча б на мить присісти,
з густих лісів приносити
бо треба мчати босими
наввипередки з вітром,
горіхів повні відра.
тонку струну бджолину...
Це час у річці хлюпатись,
підсмажувати спини
і зранку в лузі слухати
Сонце, море і пісок –
Можна в жмурки в доганялки.
Все для ігор, для діток.
Зайчик сонячний стрибає,
Він з малятами пограє:
Влітку весело нам, друже!
А тепер прийшов час для практичної діяльності.
Закінчилося в школі навчання,
Мандрівкам настала пора.
Здійсняються мрії й бажання:
Канікули! Літо! Ура!
Ми дуже сьогодні багато слів сказали хороших про літо і канікули. У кожного з вас є свої плани та мрії на канікули, які спробуємо відтворити на папері. В поезії, що звучала надзвичайно багато опису літніх картин. Що ж Ви робите? Можливо Ви граєте у футбол чи
якусь іншу гру, їздите на велосипеді, робите розминку?
Ви вже вмієте працювати в різних техніках, а тому за власним вибором визначайтеся і створюйте літні картини, на яких Ви намалюєте себе.
07.05.2020
Крокуємо рідним краєм. Рух у мистецтві
Послухайте музику П.І.Чайковського, "Пори року. Літо."https://www.youtube.com/watch?v=-1Jvm3GAQck
Заплющіть очі і уявіть собі найкращий день під час відпочинку. А тепер на рахунок три розплющіть їх і послухайте мене.
Як багато нам дає рідна природа! Є у ній така пора року, яка приваблює нас розмаєм барв, звуків, пахощів. Вона дзвінка, голосиста, духмяна, смачна. Які слова вам підказали, про яку пору року ми будемо говорити?
Так, про літо. А з чого починається літо?
Літо починається з канікул, зі справжнього тепла, з моря квітів, зелені, співів пташок тощо.
Ось послухайте, як про літо розповів Ю.Старостенко.
Літо прийшло
Скажіть, ви не знаєте, чому це небо стало таке синє- синє, а хмарки в ньому пливуть такі біленькі-біленькі? Чому так раненько прокидається сонечко, а коли настає йому час іти на спочинок, то ніяк не хоче лягати в свою колиску? Чому в нічному небі так мерехтять зорі, а місяць так пильно розглядає себе в тихому дзеркалі ставка? Чому крізь густу стіну хлібів так ласкаво усміхаються сині очі волошок? Чому важкий сердитий джміль так низько хилить до землі солодку голівку конюшини? Чому?– Як би ви відповіли? Так, ваші відповіді збігаються з відповіддю автора: Літо прийшло!
– Зверніть увагу, які слова використав автор, щоб підкреслити жвавість і красу цієї
пори року.
А ось так поети бачать літо. Пригадаймо, як поети змальовують картини природи?
(Поет малює словами, щоб виразно прочитати вірш, треба думками "побачити" ці картини).
А незабаром літо! Літо!
Чарівна й радісна пора.
Промінням сонечка зігріте.
Це ж відпочинок, пісня, гра!
Та стільки планів та надій..
В дітей канікули веселі
І вже не всидиш сам в оселі,
Та є фонтан або ріка.
Летиш на вулицю мерщій.
Хоч спека там несамовита,
А літо й справді дивне-диво:
І бавляться в водичці діти,
Бо манить всіх вода стрімка.
Тут грози і веселка є.
Улітку тепло і красиво,
Стежками казочка снує.
Незабаром літо!! Пора літніх канікул, мандрівок та відпочинку.
Ми вирушаємо з вами у літню подорож і перша наша зупинка буде на станції «Загадковій»
Станція «Загадкова»
Відгадаємо загадки, що приготувала вам до ваших канікул. Уважно слухайте і дружно
відгадуйте.
Зрілі вишні у садку,
І сунички у ліску,
Теплі дні, барвисті квіти
Нам дарує щедре … (літо).
Полунички у сметанці,
Соловей щебече вранці,
Наступило… (літечко).
Дощик через ситечко,-
В небі ластівка літить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Дозріває жито.
Сонце палить. Спека.
Яка пора? (Літо)
Сонце дуже припікало,
Встигли ягоди дозріти.
Бо було чудове … (літо)
Ми купались, загоряли,
Полунички й вишні
Зрілі у садку.
Бджоли раді цвіту.
На луку барвисті квіти
Нам дарує щедре… (літо)
У садках смачна малина,
Аґрус, яблука, ожина,
Фрукти, зелень соковита –
Це смачні дарунки …(літа)
Відгадуючи загадки ви називали літо, двері якого відкриваються вам за кілька днів. Дійсно, канікули найкраща для вас пора. Та щоб собі не зіпсувати
настрій від негоди продовжимо нашу подорож в літо і зупинимося на наступній нашій станції.
Станція «Мудрості»
Народні прикмети, прислів'я, приказки
Літо зиму годує.
Прийде літо - все розмаїто, прийде зима - нічого нема.
Бджоли раді цвіту - люди літу.
Прийшов липень до хати - нема коли спочивати.
Хто влітку спеки боїться, той зимою не має чим грітися.
Влітку один тиждень рік годує.
Готуй влітку сани, а взимку воза.
Не той урожай, що на полі, а той, що в коморі.
Літо сухе жарке - зима малосніжна, морозна.
У червні на полі густо, а надворі пусто.
А тепер пофантазуємо. Яку картину ви б намалювали до таких мудростей:
Літо зиму годує.
Буде той голодний, хто жнивами холодочку шукає.
Прийшов липень до хати - нема коли спочивати. (Словесне малювання картин)
А чи знаєте ви народні прикмети які можуть вам знадобиться влітку.
Якщо веселка після дощу скоро пропадає - до ясної погоди, а якщо довго стоїть - до негоди.
Веселка вранці - на дощ.
Сильні роси - до родючості, а часті тумани - на врожай грибів.
Якщо при заході сонця хмари згущаються і стають темно-свинцевого кольору - чекай вночі
Перед посухою бджоли стають зліше, жалять.
Чим менші краплі дощу, тим довше він буде йти.
Велика кількість ягід віщує холодну зиму.
Якщо влітку багато осоту, то зима буде холодною.
Вранці туман стелиться по воді - буде гарна погода.
Якщо далеко видно по горизонту - до вітру.
Станція «Поетична»
Влітку надзвичайно красива наша природа. Краєвиди України різноманітні та
різнобарвні влітку, що завжди приваблювали митців до творчості. Поети прославляли красу
України словом, художники чудовими живописними полотнами.
То ж і наступні дві зупинки присвячені поезії та живопису.
Справи літа
Знаєш, скільки справ у літа?
Їх усіх не полічити!
Ніс убрати в ластовиння,
Треба нам підсмажить спини,
Накупати нас у річці
Лісу й лугу буйні шати.
Наперед на три сторіччя,
Та іще подарувати
Словом, справ — не полічити!
Та найбільше треба літу,
Щоб зуміли я і ти
Набагато підрости! А. Костецький
За що ми любим літо?
За полуниці соковиті,
що так і просяться у рот.
За райдуги, дощем умиті,
над плесом тихоплинних вод.
За вдячний труд на хлібній ниві,
що нам дарує щедро світ.
коли струмком стікає піт.
За дні, веселі і щасливі,
Цей неповторний час канікул,
За ігри й забавки без ліку
та як же літо не любить!
де незабутня кожна мить. Володимир Верховень
Канікули
Червневе сонечко зійшло,
всміхнулося тихесенько,
повеселішало село,
Вода лоскоче береги,
і річці нашій весело!
Мчимо, веселі, у луги –
а ті сміються квітами.
діждалися канікул ми. Валентин Струтинський
Станція « Живописна»
Завдання, що нас чекають, сховалися в нашому підручнику.
Розглянемо мистецькі твори. Який краєвид найбільше
підходить до нашої місцевості? Спробуємо з вами уявно переміститися в
ці чудові твори та розповісти про побачене.
Ну, що ж, вирушаємо у літо!
Подорож у літо
співає все навколо.
«Канікули! Канікули!» —
А що таке — канікули?
Канікули, канікули,
канікули у школі!
це час, коли нам ніколи
Це літні дні барвисті,
хоча б на мить присісти,
з густих лісів приносити
бо треба мчати босими
наввипередки з вітром,
горіхів повні відра.
тонку струну бджолину...
Це час у річці хлюпатись,
підсмажувати спини
і зранку в лузі слухати
Сонце, море і пісок –
Можна в жмурки в доганялки.
Все для ігор, для діток.
Зайчик сонячний стрибає,
Він з малятами пограє:
Влітку весело нам, друже!
А тепер прийшов час для практичної діяльності.
Закінчилося в школі навчання,
Мандрівкам настала пора.
Здійсняються мрії й бажання:
Канікули! Літо! Ура!
Ми дуже сьогодні багато слів сказали хороших про літо і канікули. У кожного з вас є свої плани та мрії на канікули, які спробуємо відтворити на папері. В поезії, що звучала надзвичайно багато опису літніх картин. Що ж Ви робите? Можливо Ви граєте у футбол чи
якусь іншу гру, їздите на велосипеді, робите розминку?
Ви вже вмієте працювати в різних техніках, а тому за власним вибором визначайтеся і створюйте літні картини, на яких Ви намалюєте себе.
21.05.2020
Зображальні і виражальні властивості мистецтва
Літо... Прозорість неба озивається до нього жайвороном, полум'ям займаються перед ним суниці, шикуються в рядочки молоді буряки, стрілами листу дзенькає кукурудза, світиться жовтими ліхтарями цвіт гарбузів, піниться квітом картопля, підіймають голівки соняшники.
Заглядає сонечко
У наше віконечко
Простягнемо рученьки
До його промінчиків.
Наберем його тепла,
Світла, ласки і добра.
Ними ми поділимось.
Радістю умиємось.
Станемо добрішими,
В навчанні сильнішими.
Літо красне привітаєм
І урок свій починаєм.
Робота над загадками
- Для того щоб зрозуміти, що ми зображатимемо сьогодні, відгадайте загадки.
1) За горами, за лісами золотий кружок встає. (Сонце)
2) Удень сяє, вночі зникає. (Сонце)
3) Його не сіють, а воно щодня сходить. (Сонце)
- Мабуть ви вже зрозуміли, що сьогодні мова піде про сонце.
Отже, ми сьогодні будемо виконувати аплікацію сонечка.
- Як ви вважаєте, чому саме сонце так цікавить звичайних людей, художників та майстрів декоративно-прикладного мистецтва?
Сонце у сиву давнину мало багато імен — Солунь, Сурож, Ярунь, Ярбог, Купайло, Хоре, його вважали святим. Сонце — головне джерело світла й тепла, від нього залежить усе в природі, а отже, й сама людина.
Давні люди вважали сонце символом знання, справедливості, милосердя, переможцем неправди й усілякого зла.
В українських селах мами навчали дітей, виряджаючи їх із худобою на луки: «Не кривися з праведного сонечка, не кидай на сонце грудками, бо Бог хліба не дасть».
Чи не найдавнішим є уявлення про сонце, яке живе у морі. Схоже на яєчний жовток, оточене водою, воно прокидається, рухається небом, а на ніч знову ховається на морському дні.
Роботи художників із зображенням сонця

- Давайте і ми сьогодні виконаємо аплікацію сонечка, зробивши його яскравим, теплим, усміхненим. Але спочатку пригадаймо, як художники зазвичай зображують головних героїв своїх робіт.
- Правильно, їх виділяють за допомогою розміру та кольору. У справжніх художників є таке поняття — композиція.
- Пригадаймо, що означає слово композиція - це побудова художнього твору, співвідношення окремих частин і елементів, що відповідають творчим задумам, змісту, характеру і призначенню. Говорячи про свої роботи, художники називають їх композиціями. Ви ще багато разів чутимете це слово, адже існують ще музичні й літературні композиції.
Отже, також увагу до головних героїв у роботах образотворчого мистецтва привертають завдяки місцю розташування цих героїв щодо всієї композиції зображення.
Інструктаж виконання роботи
- Сьогодні ви створюватимете композицію під назвою «Сонце — господар неба». Хто буде головною дійовою особою вашої композиції?
- Правильно, сонце. Тому воно має бути великим за розміром.
- Якого кольору сонце?
- Так, воно може бути жовтим, оранжевим та навіть червоним.
Уважно перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=Fq3no9h3rs8
Спробуємо створити сонце.




Теплого та сонячного Вам літа!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар